تبلیغات جدید

تبلیغات جدید

تبلیغات جدید

تبلیغات جدید

چطور در تبلیغات روی نام برند رقبا، امتیاز کیفیت بیشتری کسب کنیم؟

در این یادداشت سعی می کنم به طور خلاصه نشان دهم چطور امتیاز کیفیت کمپین های مربوط به برند رقبا را افزایش دهیم.


مسلما رقابت بر سر کمپین های رقیب سخت است، اما گاهی مجبور هستیم روی نام شرکت رقیبمان تبلیغ بدهیم. یک بار یکی از مشتریان تعریف می کرد که:


“من به امتیاز 4 رسیدم اما لطفا به من چند توصیه کنید که به امتیاز بالای 5 برسم”.

با اینکه گرفتن امتیاز 10 از 10 برای کلمات کلیدی برند خودتان خیلی ساده است اما گرفتن امتیاز کیفیت چشمگیر و قابل توجه برای نام های رقبا، سخت است.


روش تبلیغاتی که قصد دارم بزودی تست کنم

از آنجا که اهمیت نام دامنه برای این نوع جستجو را میدانم قصد دارم در آینده نزدیک به جای صفحه لندینگ یکسری سایت کوچک بسازم. این به اصطلاح مینی سایت ها هر یک دامنه های خود را خواهند داشت و قصد من این است که برای هر آگهی یک تست A/B روی تمام این دامنه ها اجرا کنم. البته هنوز کاملاً استراتژیِ کار را طرح ریزی نکردم اما کلیت آن به همین صورت است.


از آنجا که امتیاز کیفیت تاثیر زیادی در سی تی آر (CTR) دارد، پس سعی کنید بر پیشنهاد فروش منحصر بفرد (Unique Selling Proposition) متمرکز شوید. اگر پیشنهاد شما از رقبا بهتر باشد کلیک بیشتری خواهید داشت. از این واقعیت که مسلما تمام رقبا همه اصطلاحات برندشان را 100 درصد پوشش نمی دهند استفاده کنید. همچنین عبارات برند+اصطلاحات کلی را جستجو کنید که معمولا گاهی بازاریاب ها آن را نادیده می گیرند و می تواند راه خیلی خوبی برای دور کردن توجه از یک رقیب باشد. مقالات آموزشی تبلیغات در گوگل ما را از دست ندهید و با ما همراه باشید.


علت هر دو یکی است:


نام دامنه یک برند همیشه بیشترین کلیک را در زمینه اصطلاحات برندش می گیرد. البته منهای تبلیغات هوشمند رقیب.


. خود ما برای کسب نتایج بهتر از تبلیغات فقط به مهارت های تبلیغ نویسی و کپی رایت درست عنوان و متن آگهی متکی هستیم.


به مثال تخفیفان توجه کنید. من حدس می زنم این تبلیغ تنها با مهارت تبلیغ نویسی درست و کپی رایتینگ، بیشترین سی تی آر را در میان کمپین ها گرفته است.


تبلیغ تخفیفان روی برند نت برگ

تبلیغ تخفیفان روی برند نت برگ

در ادامه نکته ها و کارهایی را که برای من نتیجه خوبی داشته یا نداشته اند را برای شما بازگو می کنم.


روش‌هایی که در تبلیغات بر روی نام برند رقبا خوب کار کردند

نوشتن آگهی هایی که از رقبا تعریف و تمجید می کنند یکی از بهترین روش های این کار است. من همیشه از این روش نتیجه گرفته ام و هیچ وقت تبلیغات میل چیمپ بر روی iContact را با همین روش فراموش نمی کنم. این مثال را ببینید:


“آیا به X علاقمند هستید؟ ما هم همینطور! یک دوره استفاده آزمایشی رایگان از Y بگیرید تا طرفدار همیشگی X شوید.”

یا مثلاً


“اگر از X استفاده می کنید با استفاده از Y می توانید کاربرد X را بهتر کنید.”

با چنین روش هایی من CTR (نسبت تعداد کلیک به تعداد نمایش) خیلی خوب و امتیاز کیفیت 7 از 10 می گرفتم. هرچند این روش همیشه نتیجه عالی نمی دهد و باید هوشمندانه از آن استفاده کرد. در کنار CTR با نام بردن از کلمه نام  آن برند (X ها) امتیاز ارتباط آگهی را نیز حفظ می کنیم و نتایج بهتر ادامه پیدا می کنند.


روش‌هایی که خوب کار نکردند

منفی صحبت کردن درباره رقبا مهمترین قسمت بد قضیه است. مطمئن باشید این روش جواب نخواهد داد؛ حتی اگر مطمئن باشید که محصولات یا خدمات شما بهتر هستند. مثبت بودن همیشه بهتر جواب می دهد بنابراین باید به دنبال روش های خلاقانه ای برای قرار دادن رقبا در بهترین موضع باشید. این کار بر محصولات خود شما تاثیر مثبتی هم خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد